PERAKENDE MAĞAZACILIK DİJİTALLEŞİYOR

👤Sistem 9

Dijitalleşmenin yaşamımızın her alanına yayılması, alışveriş alışkanlıklarını da hızla değiştiriyor. Perakende sektöründe, satış ve pazarlamada artık farklı hikâyelerin yenilikçi çözümlerle anlatıldığı sistemler ilgi çekiyor. Tüketicinin değişen satın alma alışkanlıkları, perakende sektöründeki şirketleri kızışan rekabette bir adım öne geçmeye zorluyor. Nitekim Accenture’un Dijitalleşme Endeksi çalışmasına göre 🔍 perakende, 18 sektör arasında ilk sıralarda yer alıyor.
Dünyada  “Digital Signage” olarak bilinen hizmeti Türkiye’de “Dijital Yayın ve Bilgilendirme Ekranları” adıyla yaygınlaştırdıklarını hatırlatan Sistem 9 Pazarlama Müdürü Harun R. Akol, “Türkiye ile beraber üç ülkedeki 21 perakende markasının 2 bini aşkın şubesindeki 15.000 den fazla dijital ekranı onlar adına yönetiyoruz. Dijital teknolojiler sayesinde tüketiciler sadece para harcama mantığıyla değil, keyifli bir deneyim yaşayarak alışveriş yapıyor. Hizmet verdiğimiz müşterilerimizin mağazalarındaki görsel kalitesi yüksek dijital ekranlarda tanıtılan ürünler satışları yüzde 25 arttırdı.” dedi.
Dijitalleşmenin perakende sektörüne mesajlarıyla ilgili daha kapsamlı ve daha hızlı çözümler sunduğuna dikkat çeken Akol,“Sektör temsilcilerine ihtiyaçlarına göre Kurumsal TV, Video Wall, Vitrin Önü Dijital Poster veya İnteraktif Uygulamalar sunuyoruz. Kurulumunu yapıp, markalar adına yönettiğimiz dijital ekranları yüzde 100 Türkiye’de ürettiğimiz S9Vision DS yazılımımız sayesinde uzaktan ve tek merkezden yönetiyoruz. Tüketici deneyimini en üst düzeye çıkarabilecek güce sahip dijital ekranlarımız, mağaza sahiplerine ürün ve hizmetlerini daha çekici hale getirip, mesajlarını doğru yerde verme imkânı sunuyor” dedi.🔍 

Dijital ekranları müşterilerin mağaza içindeki kalış süresini yüzde 30 artırıp ödeme öncesi kuyruklarda bekleme süresinin kısaldığı algısı yarattığına dikkat çeken Akol açıklamalarını şöyle noktalıyor:“Mağaza sahipleri,  dijital ekranlarında dönen bilgi, haber, görsel ve videoları istediği gün ve istediği yere gönderip, yayın akışını yönetebiliyor. Bölgesel kampanyalarını da tek tuşla vitrinlerinde aktif hale getirebiliyor. Mağzalardaki ‘dijital yayın ve bilgilendirme ekranları’na maruz kalan izleyenlerin yüzde 68’de ürün hakkında satın alma düşüncesi yokken ürüne yöneliyor. Tüketiciler dijital ekranlara yansıtılan reklam ve bilginin yüzde 59’unu hatırlıyor. Dijital ekranlar, müşteri memnuniyetini ise yüzde 46 çoğaltırken, toplam satış hacminde ise yüzde 31,8’lik yükselişe neden oluyor.”